Søkeresultat for: “

propellmutter til salgs

Andre har kjøpt det du leter etter
Sammenligne med tidligere solgte varer
Solgt Racerigget Donzi 38 ZRC m/Zenoah
11 000 ,-
Solgt

13 år sedan

På salg i 297 dager
 
Vi har for mange båter nå, og må dessverre tynne ut litt i rekkene for å få plass før vinteren.
Denne båten ble nr. 3 i Norges Cupen i fjor, kjørt av min kone. Den er lettkjørt og rask.
Båten er helt komplett, og kan også selges med radio (3 år gammel Futaba 3PK som er tatt veldig godt vare på og som det aldri har vært noe feil med). Motoren som sitter i er en helt orginal Zenoah 260PUM som er veldig lite brukt, tuned pipe`n er en veldig stillegående norskprodusert
AN-pipe (den eneste pipa på markedet som kan skrus frahverandre for rengjøring!). På motoren er det orginale snorstartapparatet byttet ut med et bedre av typen "Easy Start", som gjør at du dra igang med dobbel hastighet og halvparten av kraften i forhold til det orginale. Det orginale startapparatet følger med ved siden av. Motorfestene er fra Bonzi.
Bensintanken på 1,2 liter er spesiallaget på bestilling av Ian Folkson(England) for å passe perfekt i forhold til bunnen på båten. Dermed blir
tyngdepunktet lavest mulig. Skroget er fylt med flyteelementer av typen "flytepinner", som gjør at det aldri vil synke.
Av hardware er det "stinger-strutt" fra M&D, som er veldig enkel å justere og vedlikeholde. justerbare trimplan fra Arrowshark, ror fra Accu-Tech og
justerbare turnfins fra IE Hobby.
Radioboksen er fylt med 3300 MAh Sub-C batteri fra EnergyPro, Futaba standard servo til gass og kraftig Futaba 1/4-skala servo til styring.
Mottageren er en Futaba PCM 1024, og av/på-bryteren er også Futaba. Radioboksen er 100% tett, og ingenting av utstyret i den har vært utsatt for vann.
Skroget har vært brukt i racing og har vunnet flere race i Norge og Sverige i 2009. Orginalt fra Aeromarine Laminates, som lager disse, er skroget
veldig "innhult", noe som gjør at båten suger seg fast i vannet. Dette har jeg rettet (på samme mate som jeg har gjort på alle 5 Donzi`ene vi har)
ved å sparkle opp bunnen og "blueprinte" den.
I siste race i fjor fikk båten en skade i skrogsiden. Det ødelagte området ble skåret ut og reparert
på beste måte av meg selv med epoxy/glassfiber, og er ikke synlig på utsiden. Det påvirker heller ikke båtens egenskaper. Jeg har lakkert båten
etter reperasjonen, men lakken kunne godt vært litt blankere. Under er den lakkert hvit, og her er det også et lite lakk-sig, som enkelt kan pusses ned
om en skulle ønske å få dette helt perfekt.

Slik den står nå er dette er rask, driftsikker og morsom båt. Uten å ha prøvd den sammen med andre båter på vannet etter re-byggingen vil jeg likevel tro at den med dette oppsettet ville klart seg bra i racing.
Absolutt alt av hardware og utstyr på og i båten kan også brukes på andre skrog.
Skroget er 49" langt. (+ hardware)

Alt er bygget på beste måte, og for å være enkelt og solid. Må for all del ikke sammenlignes med billige "Kina"-båter!

Og så var det den vanskelige delen... Prisen...
Prisen avhenger av hva du vil ha. Jeg vil helst selge den komplett med
sender, men om ønskelig kan vi sikkert komme til en enighet.
Komplett kjøreklar båt med radio og tilpasset propell (fra Nilsen racing) må jeg ha 11,000,- for. Da får du også med "krybba" til å bære/lagre
båten i på kjøpet (bygget solid i kryssfiner og rundstokk slik jeg bestandig gjør).
Alternativ komplett båt uten sender; 8,500,-.

Det skal gå greit å sende dette med posten. Tror dette vil dreie seg om ca. kr. 300,- i frakt, og jeg skal pakke den skikkelig godt. Kan evt. hentes i Svinndal/Moss.

Her er regnestykket på hva slikt redskap koster hvis du skal bygge selv:
- skrog: 3,500,-
- motor: 2,000,-
- hardware: 3,500,-
- tank: 550,-
- flytepinner: 400,-
- radio, mottager, servoer, mottagerbatteri: 5,500-6,000,-
- Propell: 1,000,-
- flex, flexrør, teflon, drive dog, propellmutter, collet: ca 1,000,-
- Smådeler; cowl locks, baugkrok, waternipples, kjøleslange, bensinslange
(tygon), div. skruer, osv. ca. 1,000,-
Mao. ca 20,000,- må en regne med, + maaaaange arbeidstimer og testturer med
justeringer for å få det optimalt.

NB: Motor og tunedpipe som sitter i båten nå er ikke det samme som ble brukt i racing!!! Båten er nettopp testet og går skikkelig bra.

Flere bilder finner du på www.finn.no kode

Vi er nå i Sverige, Danmark, Spania og Russland!
Besök oss i Sverige! AllaAnnonser.se Besøg os i Danmark! Gadyet.dk Visítenos en España! Gadyet.es Посетите нас в России! Gadyet.ru
 
Gadyet.no