Søkeresultat for: “
lasteramper til salgs
”
Andre har kjøpt det du leter etter
Sammenligne med tidligere solgte varer
Sammenligne med tidligere solgte varer
Moderne lager/kontor til leie nær E-6 samt kommende fylk... Solgt 13 år sedan På salg i 15 dager |
Bolig | |||
Beliggenhet Tomten ligger strategisk til i forhold til det nye fylkessykehuset som er vedtatt bygget byggestart 2011, og vil i den forbindelse nyte godt av den nye på- og avkjøringen ved E6 som er regulert og vil bli bygget i løpet av få månederInneholder Kontordel: Vindfang/entre, Kontorgang med 6 romslige kontorer (mulighet for avdeling til flere mindre kontorer) Garderobe og bad for herrer og damer, datarom, kjøkken, stort møterom mot vest. Inngang til lagerdel fra kontordelen. Lagerdel: 3000 kvm. lager med adkomst via 4 kjøreporter, hvorav 3 stk. med lasteramper.Standard Eiendommen er oppført i 2000 og holder god std. teknisk og estetisk. Tilpasninger ift. leietakers ønske kan foretas ifm. ny leieavtale.Diverse Det er montert alarm med utrykning.Arealspesifikasjonm² Kontor i 1. etg.3000 m² Lager i 1. etg.Parkering Godt med parkeringsplasser og manøvreringplass for trailere på tomten.Kantine Romslig kjøkken med hvitevarer.Ventilasjon Balansert ventilasjon i kontordel.Oppvarming Elektrisk oppvarming.Vei, vann og avløp Offentlig tilknyttet.Leiestatus Eiendommen er ledig for leietaker.Nøkkelinfo moderne sentralt parkering airconditioning kjøreport kantine bredbånd alarm | ||||
*** m/s VESTERÅLEN *** OVDS! Se (zOOm) *** 15 ,- Solgt 13 år sedan På salg i 400 dager |
||||
html VELKOMMEN til KORTMANNAUKSJON ! Kortmann legger alltid opp til å detalj og kvalitetbeskrive kortene meget nøye. MIN GARANTI = se min karakterbok ! Lykke til med dine bud ! Med vennlig samlerhilsen KORTMANN html ToFoto, ubrukt og FEILFRITT rederikort. (OVDS) MS «Vesterålen» Fra Wikipedia, den frie encyklopedi Gå til: ,MS «Vesterålen»MS «Vesterålen» etter ombyggingenGenerell info Skipstype Hurtigruteskip Bygget ved Kaarbøs mekaniske Verksted AS, Sjøsatt 18. septemberJomfruturFlaggstat , Rederi::: Status I hurtigruten Kallesignal LLZYTekniske data Ved overlevering hvis ikke annet er angitt Skrogmateriale Stål Lengde 108,6 m (356,3 ) Bredde 16,5 m (54,1 fot) Dypgående 4,6 m (15 fot) Toppfart 17,Hovedmaskin 2stk Bergen Diesel type KVMYtelse 6 400 totalt Tonnasje 6 261 ( ) LasteevnePassasjerer 560 passasjerer (316 køyeplasser) KjøretøyDenne artikkelen omhandler et av dagens hurtigruteskip. For andre skip med samme navn, se . MS «Vesterålen» (kallesignal LLZY) er et eid av som ble overlevert (VDS) i februar 1983. Skipet var byggnummer 101 ved Kaarbøs mekaniske verksted i , og kostet 158 millioner kroner. Siden overleveringen har MS «Vesterålen» gått i fast rotasjon i hurtigruten, og er det eneste gjenværende skipet av den såkalte mellomgenerasjonen som fremdeles er i hurtigrutetrafikk (de to andre var og ).Innhold [skjul ]// Historie [ ] Etter flere års diskusjoner og tautrekking mellom samferdselsdepartementet og hurtigruterederiene, ble det i november 1980 kontrahert tre nye hurtigruteskip. Skipene ville bli nærmest identiske i utseende og innredning, og er senere blitt kalt mellomgenerasjonsskipene. Konsesjonene på de tre skipene gikk til rederiene (TFDS), (ODS) og Vesteraalens Dampskibsselskab. VDS kontraherte sitt skip ved Kaarbø mekaniske verksted i Harstad, og 18. september 1982 ble skipet sjøsatt, og ble 16. februar 1983 døpt MS «Vesterålen» av Elsie Kobro. Navnet har stolte tradisjoner i hurtigrutesammenheng; forløperne var det aller første hurtigruteskipet fra 1891 og fra 1950. I hurtigruten [ ]MS «Vesterålen» med den påbygde aktre lugarmodulen Den 17. februar ble MS «Vesterålen» satt inn i hurtigrutetrafikk, og erstattet sin navnesøster fra 1950. 1. januar 1988 fusjonerte (ODS) med Vesteraalens Dampskibsselskab og dannet selskapet (OVDS). Skipet fikk ny skorsteinsdekor og hjemmehavn (Narvik), men beholdt navnet. MS «Vesterålen» hadde et par motorhavarier i mars og mai 1988. 25. mai samme år grunnstøtte hun i Harstad. Da mellomgenerasjonsskipene ble prosjektert, var det lagt stor vekt på godsbefordring, og skipene hadde et åpent lastedekk og kran på akterskipet. Designet tillot frakt av , men det gikk på bekostning av arealet tilgjengelig for passasjerer. Allerede sommeren 1983 ble det klart at skipet hadde for liten passasjerkapasitet, og i 1987 ble det inngått avtale med Motorenwerk Bremerhaven i Tyskland om ombygging av skipet. I oktober 1988 ble MS «Vesterålen» ombygd med en prefabrikert passasjer-seksjon der lastedekket hadde vært tidligere. Passasjerkapasiteten økte med 140 køyplasser til en kostnad av 45 millioner kroner. 21. november 1988 var MS «Vesterålen» tilbake i hurtigrutetrafikk. I januar/februar 1995 ble hun oppgradert ved Haugesund mekaniske verksted. I mars 2006 fusjonerte OVDS med (TFDS) og dannet Hurtigruten Group ASA, senere omdøpt Hurtigruten ASA. I likhet med de andre skipene i rederiet fikk MS «Vesterålen» ny skorsteinsdekor. Skipet [ ]MS «Vesterålen» på Moldefjorden Ved levering var MS «Vesterålen»s tonnasje 4 072 , 2 073 , og lasteevnen var på 1 160 . Etter ombyggingen i 1988 var tonnasjen 6 261 bruttoregistertonn, 2 257 nettoregistertonn, og lasteevnen var 727,5 dødvekttonn. Hovedmotorene er to 16-sylindrede Bergen KVMB-16 dieselmotorer som driver hver sin propell. Oppgitt ytelse er 3 200 for hver motor, 6 400 totalt. MS «Vesterålen» er utstyrt med 2 stk. type SPT-VP sidepropeller i baugen med ytelse 2 x 401 hk. I sin tid i Vesteraalens Dampskibsselskab, hadde skipet et blått felt langs skroget. Etter fusjonen med ODS i 1988 ble dette erstattet med et rødt felt som på de andre nye hurtigruteskipene. MS «Vesterålen» er utstyrt med lasteluke på babord side med heisbare lasteramper. Ved leveringen i 1983 var skipets sertifisert for 410 passasjerer i kystfart, og køyekapasiteten var 179. I 1988 ble MS «Vesterålen» som det andre av mellomgenerasjonsskipene ombygd med en passasjer-seksjon der lastedekket hadde vært tidligere. Skipet er nå sertifisert for 560 passasjerer, og har 316 køyeplasser. :Se flere gjenstander fra denne selgerenhtml Vennligst se etter andre kvalitetskort fra KORTMANN ! Se etter: *** foran og bak *** TITTELLINJEN ! html |